För att göra en “vanlig” felanmälan och komma direkt till formuläret klicka här!
Här kan du göra en felanmälan gällande fastigheten, bostadsrätt eller hyreslägenhet. Om du är bostadsrättshavare kommer föreningen inte åtgärda fel som ligger under ditt ansvar som bostadsrättshavare. Hur ansvaret fördelas ser du i våra regler och stadgar och bostadsrättslagen.
Inbrott
Vid pågående inbrott, kontakta Polisen. Ett lägenhetsinbrott tar du hand om själv. Uppbrutna beslag och gångjärn till förråd m.m. använd formuläret nedan.
Brand
Vid misstanke om brand, oförklarlig röklukt ring 112.
Akuta fel
Vid akuta vattenskador/översvämning, ring OCAB Jour: 020-62 00 40 (tillgängliga dygnet runt).
(Gäller även för brandskador efter åtgärd från brandkår, krossade fönster mot gata)
Se även anslagstavlorna i portarna om viktiga tel.nr
Elektroniska låsbrickor
Förlorad, ej fungerande eller extra elektronisk låsbricka (tagg) använd formuläret nedan. Vi spärrar den och gör en ny, som du får i din brevlåda. Förlorad bricka och extrabricka debiteras med 300 kr på en kommande månadsavi.
Fel på hissarna
Felanmälan (Hiss-Craft) dygnet runt, ring: 08-755 26 50
Fel på TV-mottagning eller bredband
Mer information och kontakt information om fastighetsnätet hittar du här.
Gällande det analoga utbudet av tv och egentecknade tjänster hittar du här.
Problem med skadedjur
Använd formuläret nedan.
Störande granne
Försök först tala med grannen. Om det inte hjälper, använd formuläret nedan.
Felanmäl enkelt till staden
Om du vill anmäla fel eller klaga på något utanför vårt område, kontakta Stockholm Stad via kontaktcenter Stockholm genom telefon 08-508 00 508 eller hemsidan www.stockholm.se där du söker på Felanmälan.
Exempel är belysning, gator, cykel- och gångbanor, snöröjning, parkeringar. Staden ger felanmälan till ansvarig entreprenör som avgör om felet ska åtgärdas direkt eller vid planerat underhåll.